BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday 26 July 2009

Tag dari Siti

Dah lama tak update blog....gara2 sibuk dan sakit "M"....kesian rumah ni dah bersarang....

Sebenarnya ada beberapa entry tertangguh tapi tak sempat nak publish sbb otak jammed...takde idea nak susun ayat.

Barulah aku teringat ada "hutang" tag.....So, here goes...


1. Anda rasa anda hot?

Tak pernah...takkan dan tak mungkin hot. Especially sekarang ni. Berat makin naik, usaha nak diet asyik gagal gara2 tak tahan godaan makanan.



2. Upload gambar kegemaran anda.

Gambar ni diambil kat office, masa zaman2 keja balik sharp 5.30pm tanpa ada keja pending menanti keesokannya (owwhh...I missed those days!). Masih ada masa berposing dan buang masa sana sini. Lagi dua org tu collegues aku, adik2 lagi....

3.Kenapa anda suke gambar ini?

Gambar kat atas ni bukanlah kegemaran sangat rasanya. Tapi disebabkan lately ni aku asyik mimpi aku pregnant / beranak, rasa rindu lak saat2 preggy dulu. Ni antara a few pics yg aku ada masa aku pregnant sbb masa tu aku tak berapa suka amik gambo lantaran rasa "besar" dan tidak fotogenik. Sekarang baru rasa nyesal.


4. Bila kali terakhir anda makan pizza?

Last month rasanya, hubby belanja sebab 1st day bayar puasa. Katanya "at last, ayg dah mula ganti puasa"..sebabnya dari bulan April lagi aku kata nak mula ganti puasa tapi asyik tertangguh aje.

5. Lagu terakhir yg anda dengar?


Bukan terakhir...tapi sedang dengar sekarang ni ~ Menjaga Hati dari Yovie & Nuno (love that song!)...boleh dengar berulang kali tanpa jemu...

6. Apa yg anda sedang anda buat selain selesaikan tag ini?

Nothing...cuma tengah pikir, awatlah perut aku rasa pedih je...rupanya dah hampir 2.30am! Last makan pukul 6pm tadi....

7.Selain dari nama anda sendiri,anda suka dipanggil dengan nama apa?

Ummi....semestinya dari mulut Naufal! Tapi no matter how hard I teach him, sampai sekarang dia tak pandai lagi sebut. Asyik keluar Maaa je....lagi teruk dari tu pernah gak keluar "umma" dan jugak "amma"!!! Ayoyoyooooo.....

8. Tag lagi 6 org dengan hati yg terbuka tanpa rasa kekesalan. Sila lakukan kalau tak kena denda mandatori

Errr...memandangakan ini tag lama.....aku rasa mostly dah buat tapi aku namakan gak lah..
.

Ibu_arifa

Intan

Tiara

Linda


Yusz

Lily Azliyana

* Siapa No.1 kepada anda?
Antara blogger friends terawal aku kenal. Rajin sangat masuk contest dan anaknya Arifa pernah dapat 1st place untuk "Baby Cute Contest"! Sebab Arifa memang cute pun ; )

* Bagaimana pula dengan no.4?
Opismate aku....kat gambo di atas yg pakai baju hijau. Kalau keja sambil pakai earphone dengar lagu....nak panggil dia takleh dari jauh, buat perabih suara jek sbb dia takkan dengar....

*Kata sesuatu tentang no.5
Opismate gak...tapi blog dia hampeh, sbb takleh tinggal komen (Yusz, do something bout it!). Anaknya Faiq sangat TEMBAM dan menggiurkan...rasa mcm nak geget2 je....wish I can meet him in real life...asyik dengar citer dari mulut maknya dan tengok kat blog je....

*Bagaimana pula dengan no.3?
Aku kenal dia melalui blog dia yg pasal Ayra (anaknya yg sangat comel). Tapi blog dia yg lagi satu, which is lebih sesweeiii utk bacaan org dewasa pun sangat "informatif" dan menghiburkan....Kau memang 'direct selling' lah Tiara...tabik kat kau!

*Siapakah org no.2?
Intan ni kira mcm 'celebrity blogger' utk aku....mana taknya, Arissa pernah jadik cover girl (or should I say cover baby?) utk majalah Pa & Ma bulan Mei 2009. Bulan ni lak keluar kat ruangan Permata Hati...laris gitewwww......mcm goreng pisang panas! Dan Arissa memang sangat gebussssss!!!!

*Bagi pesanan utk org yg no.6
Sayang Zara dari aunty Yatie....jangan tambah koleksi "telur" kat dahi tau....nanti saham jatuh! Heheeee....


Phewwww...selesai satu hutang!

9 comments:

ibu_Arifa said...

hihihi..kelakar baca tag nih..tp saya dah pernah buat dah la kak yati tag ni..nnt kak yati bg tag lain ek..
sori..

maya amir said...

hhaha..aku tau nape nama aku xde dlm list itteww..sbb ko tau aku xkan buat..kan yatie kan...hehehe

p/s erkkk i sukelaa muke u tang tu;)

-aku yg di opis pada hari ahad...

YatieJay said...

Ibu_arifa,
Dah agak....lagipun tag ni dah lama akak peram sampai nak masam dah! takpe.....

Maya,
Wowww....bekerja di hari ahad....tapi adakah bermakna anda sudah boleh mengakses internet??!!! Bila aku kata kau dah naik AM,kau takmo ngaku.....AM kan Maya? Ngaku lah...heheee...

p/s : ye, aku takmo tag kau sbb aku tau kau takkan buat ; )

BabyIntan said...

Adui tergelak besar intan baca..."celebrity blogger"...besar nya gelaran tuu :)

Yatie, intan pon dah buat jugak lah tag nie ;)

Lily@MamaZaraZareef said...

Salam k yatie. hee..sy dah pernah buat dh tag nih..klu nk tgk, ni link nye yek..

http://zaranfamily.blogspot.com/2009/05/tag-2-dari-ibu-naufal-n-mama-qisya.html

Nway, thenx for tagging ur new fren nih..=D

siti noriza saleh said...

huh,,,samalh..nak tunggu mia sebut ibu tu punya payah,.,,tapi, kalau dia tgok gmbr siti dlm henpon, pandai pulak ckp gmbr tu "ebooow" dia....yg klako lak, masa nak show gmbr tu dia, dia tepuk2 siti smbil panggil " mak, mak, ni, ni,...ebooooow"....aduhai...apa bezalah mak ngn eboooow tu...

YatieJay said...

Siti,
Hahahaaa...kelakarlah Mia ni....Takpe lah ti, asalkan dia panggil eboooow tu kat gambor kau. Buatnya dia tunjuk gambo org lain naya jek....

Cinda said...

hahahaha.. mmg kene pakai earphone kalo tak telinga leh bernanah tahu!~
sebabnya ape, "LU PK LA SENDIRI" hahaha..

nanti saya ada masa utk ke cc saya wat la tag akak nie ye..

Cinda... said...

dah siap TAG nie..