BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday 18 July 2009

My Little Green Eyed Monster

Me and naufal
(Recycle gambo lama)

Babah and Naufal
(gambo lama gak)


Sedari kecik, naufal memang rapat dengan babah dia. Org kata kalau anak lelaki biasanya dia akan rapat dgn mak...tapi naufal tak. Aku pun lagi suka dia rapat dengan encik husband sebab sama2 lelaki, kalau nak gurau kasar2 pun takpe...Naufal pun lebih enjoy kalau main2 dgn husb.

Tapi bila tiba bab nak susu, ngantuk dan sakit....barulah naufal lebih suka dengan aku. Kiranya kawan semasa gembira utk naufal adalah babah dan kawan semasa berduka atau rasa tak best adalh ummi (boleh pulakkk)

Apa yg buat aku tergerak nak buat entry pasal naufal cemburu ni sebab beberapa kejadian yg berlaku sebelum ni.

Kejadian 1
Satu malam tu kitaorg tengah tengok tv, naufal lak sibut main dengan toys dia. Sedang kusyuk2 tengok tv sambil aku peluk husb (sila jangan muntah....alaaa...bukan selalu pun dapat mcm ni....kalau tak memasing sibuk susah nak loving2 mcm ni), tiba2 aku rasa sakit kena tarik rambut. Bila aku pandang atas (kita org tengok tv sambil baring) naufal tengah tersengih sambil tarik rambut aku suruh jauh2 dari babah dia. Dia tarik rambut aku sambil jerit haaaaaa...... tak cukup dengan tu dia gi kat babah dia pastu ditepuk2 muka husb...Terkejut ada, kelakar pun ada. Tak sangka budak sekecik ni dah pandai jeles.

Kejadian 2
Kalau husb keja malam atau weekend, kebiasaan sebelum husb gi keja aku akan tunggu kat depan pintu sambil bye2 dia...sebelum tu aku akan salam dan cium pipi husb. Dan husb lak akan peluk aku (againnn....sila jgn muntah). Sedang dia peluk, dia bisik kat telinga aku "naufal datang".....apa lagi aku pun 'bakar' la naufal sambil cakap "Sayangggggg babah......." Dari jauh naufal terkedek2 sambil tersengih dan jerit haaaaa....Sampai kat kitaorg dia tolak aku dari babah dia...pastu dia lak peluk kaki husb. Hampes betul! Tapi pandai lak pastu dia gi kat aku, dan peluk kaki aku pulak. Mungkin dia tau aku agak kecik ati...heheee.....Pandai anak ummi bodek ummi balik...takut tak dapat susu la tu...heheee...

Errr...cukuplah dua kejadian ye...

Anak korang rapat dengan siapa?


p/s :Tapi yg bagusnya, kalau aku atau husb pegang budak atau baby lain dia tak jeles lak....Tak mcm sesetengah budak dia akan nangis kalau mak atau bapak dia pegang budak lain. Aku siap cakap "ummi ada baby lain", tapi naufal buat dekkkk je. Dia lebih sibukkan nak cium baby tu....Eh, jap...jap....naufal nak adikkah?!!?!

---> pic credit to photo-kita

6 comments:

siti noriza saleh said...

ha ha ha ha...mesti kak ti rajin tinggal dia ni..hik hik hik..siti lak, mia mmg rapat giler ngn zam...of courselah dia suka main2 ngn zam...sebb :-
1) siti mmg garang okey ( jgn terpedaya ngn wajah lmbut aku..har har har )...
2) mia suka gurau cara lasak2...cm, bila dia naik atas bdn zam, zam akn purak2 buat dia jatuh...dan dia ketawa melekek2....
3) ada minat yg sama ngn zam,,leh sama2 tgok tv smbil mia dok atas pangku zam,..( bola, kete, motor, cter hntu,,,tu minat diaorg).

tapi, bab nak tido, susu, nangtuk, beyak, mandi, makn - semua ibu dia,..nyampah...

oh...dia mmg jeles ssgt kalau siti rapat/peluk zam...he he he...ku suka, so, ku bolh wat keje lain...hik hik

maya amir said...

wohho... die jeles laa weyhh.. erkk, mmg die nak adiklaa tuh..kekeke..

p/s : thanks for inserting "photokita" there;)

ibu_Arifa said...

1st...cantik gambar by foto kita tu.. kalo dekat dgn umah mau nak mintak dia ambik gambar kami gak..

bagi min lak..Arifa mmg rapat dan min.. mgkin sbb min tak kerja kot.. kalo dia nak abah dia bila tgk abah dia pakai baju lawa2 jer (dia tau abah dia nak keluar rumah-nak g jalan)hihihi..
dia pun tak kasi asben dok baring2 atas riba saya..mesti dia pun capat nak letak kepala atas min jgk.. menjerit nak berebut dgn asben.

saya pun rasa naufal nak adik gak tuh...dah sampai masa dah tuh.

BabyIntan said...

Sebijik sama perangai ngan arissa...jeles meles bila ibu dan ayahnya "bermanja-manja" gitu...ekeke. Mmg muka my hubby pon sllu kena "debuk" ngan dak tecik tuu..

Arissa nie dia rapat ngan intan dari lahir sampailah skrg...ngan daddy selalunya dia suka time main2 kalo time lain mesti carik ibu dia! Manjooo oooo :)

YatieJay said...

Siti,
Wah....ada potensi jadik budak lasak ni ti. Takpe, bila dia lasak org takleh buli dia....Dan jugak boleh buat peneman bapak dia. Kita pun senang nak buat keja rumah kan....

Maya,
Kau cakap Naufal nak adik mcm senang je boleh beli kat mana2 kan....

Ibu_arifa,
Photo kita tu ex-roomate masa kat uum merangkap best fwen akak skrg ni....Memg hasil keja diaorg (husb and wife) bagus2 dan memuaskan ati.

Oooo..Arifa rapat dgn min ya....tapi mcm naufal gak, kalau dia nampak akak siap2 pakai tudung tau lak dia datang kat akak..nak ajak jalan lah tu...

Intan,
Itulah untungnya jadik SAHM kan...anak rapat dgn kita. Best kalau baby girl rapat dgn kita dapat buat kawan kan....nanti dia dah besar boleh buat member shopping...

Lily@MamaZaraZareef said...

hehe..bdk 2umur ni mmg dh tau jeles la kan. Zara pon pntang tgk mama papa die manja2 sket. dr jauh dh jerit pastu tros meluru nak menyelit..

nway, my zara lebih rapat ngan mamanye. mklumla, papa die balik seminggu sekali jek. so ngan mama jekla die berkepit n bermaja..hehe

oh..salam kenal juga ye yatie. harap dpt tukar2 link...=)