BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday 10 May 2009

Dapat Kaki Akhirnya

Setelah genap setahun sebulan....Muhammad Naufal akhirnya memberanikan diri melangkahkan kakinya.....Yey..yeyyyy...dah dapat kaki! Tapi malangnya aku bukan org pertama yg dapat tengok...Mr hubby yg dapat tengok dulu sebab aku kat office masa tu...

Sebenarnya aku agak tensi gak nak nunggu dia mula berjalan...Walaupun pada pembacaan, adalah normal untuk seorg kanak2 tu tak jalan lagi di usia sebelum 1 tahun....Tapi disebabkan dah terlalu ramai yang tanya "bila naufal nak jalan ni"....tak pun "tak jalan lagi ke?"...lama2 jadik tertekan wooo....Pernah sekali tu masa aku gi metrojaya warehouse sale kat Persada Johor (mak kemaruk nak shopping punya pasal, sanggup kuharungi org ramai bawak anak pakai stroller walaupun ku tahu adalah agak mustahil untuk bergerak dgn stroller kat depan). Ada sorg akak ni tanya pasal naufal. Dialog lebih kurang gini (aku cuba recall ye) :

Akak kepoh : Berapa umur dia? (sambil memandang naufal kat dalam stroller)

Aku : Dah sepuluh bulan (mata ternampak sorg baby girl di samping dia tengah berdiri)

Akak kepoh : Dah sepuluh bulan?! Takleh jalan lagi ke? (sambil mimik muka macam heran sangat anak aku ni masih tak jalan nak kena pakai stroller)

Aku : Ha'ah...dia berat bontot ni....

Akak kepoh : Anak akak ni sebelas bulan dah (tak tanya pun!)...umur sembilan bulan dah mula jalan (hidung kembang setaman je bercerita pasal ke"advance"nan anaknya)

Sambil dia cakap tu aku pun tengok lah anak dia.....oragnya kecik halus aje...memg patut dia jalan cepat...org kata sebab badan dia ringan..compared tu Naufal.....kalau tengok org takkan sangka dia belum setahun pun lagi.

Aku : Heeeee...(tersenyum kelat sambil mengetap gigi...wishing that she will go away asap...aku datang sini bukan nak dengar kau citer pasal anak....)

Lepas dia cakap tu aku cepat2 blah dari situ.....takde mood nak bersosial lebih2...

Yang pastinya peristiwa tu agak memberi kesan kat hati aku....buat aku berfikir..ni baru sikit....Naufal belum masuk sekolah pun lagi....sok dia akan dicompare result exam dan macam2 lagi.....Kebetulan lak dia ada sepupu yg sebaya pun dah jalan masa umur 9 bulan....asal balik kampung je org compare dia dgn sepupunya...kesian Naufal....(sebenonya mak naufal yg over sensitive...heheee...)

Opppsss...terlebih sudah!

Kesimpulannya : NAUFAL DAH DAPAT KAKI!

Ironinya, aku takde amik gambar pun Naufal dengan aksinya dapat kaki...siap leh buat "U" turn lagi....excited sungguh dia test kakinya itewwww....

3 comments:

siti noriza saleh said...

wah...tahniah naufal......(ko akan pening nanti kak ti bila dia dah mula nak berjln je)...hik hik hik...lagi2 kat shopping kompleks...mia skrg ni, smpai je kat kedai, dia terus gi kat peti sejuk cari air vitagen....

maya amir said...

yeayy, naufal makin ligat pasni (siap sedialaa ko ..airell penah ilang di mall psl kaki yg ligat ye..harap maklum..huhu)...

heheh.. bese beb.. org takkan stop talking.. pasni, ko tunggu lak soklan, bile nk dpt adik naufal?..pastu kalau dpt boy, die tanye lagik, bile nak dpt girl? (hah, bab ni aku rase nak luku kepala org yg tanye..hape?ingat aku vending machine nak jantina mana?? <--mak lak yg emosi)..kekeke...

so.. in short..ko anggap jek depa ni peminat ko sbb tu depa byk tanye..hahaha

YatieJay said...

Siti,
Sblm dapat kaki pun aku dah pening...Bila letak dia dlm trolley, sibuk nak berdiri..

Maya,
Mcm mana la kau leh terlepas pandang sampai Airell hilang? Tapi soklan bila nak dapat 2nd aku dah mula dapat....org tu kata aku kena cepat2 tambah sebab umur aku dah masuk 30=an....Apa tu masalah dia ke? Malas aku nak amik port....