BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 26 May 2009

Award and Tag ~ Vespa 3logger Award Friendship

Alang2 tengah blog hopping ni, baik aku curi masa buat Tag merangkap award ni. Kalau tangguh nanti tak terbuat.....

Tag diterima dari Puan Siti yang tak pernah jemu bagi aku Tag wlpn dia tau kekadang aku ni MALAS nak buat...heheee...


a) Copy badge "Vespa 3logger Award Friendship" di atas untuk diletakkan di blog anda.



b) Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.

Siti bagi aku award ni....Bekas housemate dan collegue kat tempat keja lama. Masih contact tapi rasanya sejak masing2 ada blog story sharing jadik lebih best sebab perkembangan anak (dan mak punya per"kembang"an heheee...) dapat dilihat dari gambar2 di blog...Kalau nak harap jumpa di alam sebenar memang susah sangat la walaupun kitaorg sama2 dok kulai...


c. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri.

Banyaknya sepuluh fakta/hobi...

1. Hobi suka membaca....masa zaman anak dara dulu rajin beli buku2 cerita especially karya John Grisham, buku2 motivasi dll....tapi sejak dah kawin dan ada anak...susah sangat nak dapat masa utk baca buku. Paling best pun dapat baca majalah2 keibu bapaan...dan surf internet.....

2. Suka sangat window shopping (ni pun dah lama sangat tak buat). Dolu2 masa belum kawin, aku sanggup jadik org pertama sampai kat shopping complex sebab takmo menghadapi jam dan susah carik parking...By 1pm aku dah boleh balik rumah relax2...Pergi sorang2 paling aku suka.....

3. Suka sangat beli baju dan mainan Naufal. Even a simple and cheap toy pun boleh jadik "retail therapy" utk aku...Sampaikan baju sendiri pun dah lama tak beli....Asyik dok pakai baju2 lama je..tak teruja nak tukar sebab kalau gi shopping complex mesti tuju bahagian baby....walaupun tujuan asal nak carik baju sendiri....

4. Sangat susah nak mulakan "ice breaking" kalau jumpa org lain....tapi kalau dah ok dan org tu pun ngam sekepala...aku boleh jadik rapat dengan dia.

5. Kawan2 rapat aku sangat kurang...kalau ada pun boleh kira dengan jari....sebab aku ni malas berusaha nak maintain the friendship kalau usaha tu datang dari aku aje....

6. Aku sangat rindu nak spend masa dengan my parents. Sejak aku umur 18 tahun sampai la ni dah 31 tahun (tua dahhhh..), aku dah keluar dari rumah utk sambung belajar seterusnya carik keja dan kawin lak dengan org jauh...

7. Suka makan tapi tak suka masak....huhuuu..kesian laki aku....

8. Tak suka masak tapi minat buat cookies. Dulu rajin tolong mak aku buat tempahan raya yg dia terima....Tapi tak pernah buat untuk makan sendiri...Tak confident.

9. Cepat gabra....walaupun hal tu kecik aje tapi aku punya gabra tu kekadang over the limit....

10. Hobi baru aku - blog hopping. Kekadang sampai tak terupdate blog sendiri...So little time but so much things to do...sighhhhh....

d) Anda perlu memilih 6 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.

Member bloggers aku tak ramai.....sebab aku cuma rajin baca blog org tapi tak tinggal jejak..hehee...

1. Yusz

2. Linda - Biar berupdate sket blog tu...

3. Ibu Arifa

4. Maya - saja sebut nama hang wlpn aku tau kau hanya akan buat kat dlm hati je...heheee.....

4 comments:

ibu_Arifa said...

wokey nnt saya buat..dah tulis dalam senarai "kerja blog" dah ni.. thanks yer kak yati >_<

Linda said...

huhuhhu cane nak wat.. kene g cc tau!~

YatieJay said...

Ibu_Arifa,
Fuyooo...siap ada senarai homework....

Linda,
No pressure ok...saja je kata nak suruh kau update blog...akak pun faham kekangan kau tu...Tak kena potong markah punnn...

maya amir said...

wakaka..ko dh jawab kan utk pihak aku...