BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 31 January 2011

Akibat bangun lambat...sarapan kat mana?

Weekend lepas adalah weekend yg basah. Start dari sabtu pagi sebelum subuh hujan turun tanpa henti. Kejap2 lebatttt sangat, kejap2 renyai aje. Situasi tu berterusan sampai malam semalam. Nak buat apa pun jadik malas, rasa nak melingkar dalam selimut aje.

Tapi, mana boleh kan?!

Aku gagahkan jugak diri vacuum rumah, mengemop dan sental lantai dapur. Berpeluh jugak la tapi tak cukup memanaskan badan untuk aku tak terjerit2 kat bilik air masa mandi....hahahaaa....Akibat terover rajin hari sabtu, semalam aku macam dah tak berapa ada kerja jadiknya. So, aku buat keputusan nak bermalasan atas katil aje lepas subuh sementara encik nazir balik kerja malam.

Dah nama pun bermalasan, haruslah tertido kan? Sedar2 aje ada tangan sejuk pegang muka aku. Terkejut beruk aku dibuatnya. Encik Nazir dengki la tu tengok aku sedap2 dok bawah selimut sedangkan dia baru balik kerja. Tengok jam dah pukul 8.30am. Ni dah dikira lewat untuk carik sarapan sebab nak memaksa diri ni mandi sejuk2, pastu nak mandikan naufal lagi. Sudahnya kami keluar rumah kul 10am.

Pusing2 kat tempat biasa kami bersarapan kalau aku malas memasak pagi2, semua penuh dengan orang yang macam kami gak - sejuk dan kemalasan untuk memasak sarapan lalu bangun tido lambat. Sampai kedai yang ke-3 semua penuh last2 aku terdetik.....pergi sarap kat McD ajelah! Confirm tak ramai orang. Sempat lagi since bfast kat McD habis kul 11am, dapat free coffee refill lagi.

Ahad yang sejuk dan basah

Naufal tu suke sengih mcm tu sekarang ni kalau amik gambo

Gara2 makan kat McD, terpaksa keluarkan RM27 utk sarapan tiga beranak. Itulah harga yang terpaksa dibayar bila bangun lambat di hari-hari hujan...huhuuu...kalau tak biasanya sarapan tak sampai RM10 lagi mengenyangkan pulak tu.

Kena paw dengan Naufal Happy Meal pulak!
Suke lah dia...


Gambar makanan takde.
Gambar selepas aje yang ada, sebab terlupa nak amik.

Apa-apapun coffee kat McD adalah yang terbaek pada aku. Aroma dia jek dah buat aku rasa bersemangat. Pastu ada refill lagi.....refill lah sampai muntah hijau : )

Tapi takleh diamalkan selalu, kalau tiap weekend belanja dekat RM30 utk sarapan aje, sebulan dah RM100++. Once in a blue moon takpe laaa...unless korang semua kerja chop duit....hahahaaaa....

9 comments:

Emmy said...

tapi mmg best kan kalu sekali sekala dpt bekpas mekdi...hehehe

Cinda... said...

sy penah skali sarap mekdi .. tu pon dgn kwn .. :D

mmg bankrup kalo slalu .. hahahaha

Lily@MamaZaraZareef said...

best gak sekali skala dpt sarap kat mekdi cam kak yati ni..tukar suasana sket..hehehe..

Syahida said...

yatie,minum kopi panasss time hujan..memang perghhhhh!!! *padahal mak tak minum kopi..hahahaha

ibu_Arifa said...

pergh..sedapnyer kopi mcD tuh..saya pun suka :)

YatieJay said...

Emmy/Cinda/Lily,
Sekali sekala takpe...Kalau selalu rabak poket!

Syahida,
Tak minum kopi ke? Best tawwww....

ibu_Arifa,
Sedap kan? Free refill pulak tu ; )

BabyIntan said...

Kita sllu mkn mcd tapi tak ponah try lagi cofee dia...ayooo nie mau try ni, tak leh jadik :D

BabyIntan said...
This comment has been removed by the author.
maya amir said...

die senyum mcm tu t'ingat airell..kekeke.. tapi tgkkan die, aku rase mcm die dah umur 5 tahun beb...cute boy:))