BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday 8 December 2010

Saya tidak stress di tempat kerja baru

Patut tak aku risau?

Budak yang sama2 masuk dengan aku hari tu dah mula carik kerja baru, sebab tak tahan stress kat sini.

Tapi aku masih boleh buat kerja sambil relax2, balik agak awal, kerja sambil bukak fb mobile.

Budak tu pulak selalu balik lewat, muka asyik muram aje…tsk..tsk….

Patut tak aku risau?

Adakah aku terlalu sambil lewa buat kerja? Atau memang nasib aku dapat scope kerja yang tak stress? Atau kerja menimbun2 akan datang secara tiba2 macam tanah runtuh nanti?!!?

Aku risau…sebab aku tak risau dengan kerja sekarang ni….

Ohhhh…..apakah perasaan ini?!

5 comments:

mie said...

ala rileks la kak..tmpt kite pn blh dikatakan keje 3-4jam je..yg lainnye mkn gaji buta..hehehe

maya amir said...

die dptmt lain..superior lain kot? hehe..beb..mcm opis aku..aku rase org lame 10-15 org jek kot... yg lain sume mcm biskut...hahah...budak2 muda kejap jek dh blah..aku siap masuk balik nih..hahaha..maka, jgn khuatir.. kdg2 penerimaan derang terhadap pressure keje lain dgn kite kot...my 2 cents:)

siti noriza saleh said...

hik hik..stress risau, x stress risau..apa kes?...belum lg tu k. ti....dia dept lain ke?..dept dia tensen kot?>.mana tau cm oepration kt sini..time stress dtg, semua muka toye je, time bersenang lenang, siap leh baca novel ngn tido lagi...ha ha ha

YatieJay said...

mie,
Itupun sibuk nak berenti dulu...elleh!

Maya,
Aku pun terpikir mcm kau. Mungkin cara dia handle stress lain kot? Sebab kalau ikut sejarah kerja dia, semua short term. Kat company sblm ni pun takat setahun jek, yg sblm tu 4 bulan jek. TAPI aku tetap risau sebab kalau dia betul2 resign entah2 aku yg kena buat kerja dia nanti....huhuuu...BTW, dia tak muda ye. Sebaya kita! Kalau budak2 muda aku percaya gak (mcm budak kat atas tu ~ jgn marah no!)

Siti,
Tu lah, akak rasa pun mungkin belum lagi bnyk kerja ni....dia kasik chance dulu...hehee...tapi tak naklah sampai peringkat akak leh baca novel ye... ; )

Lily@MamaZaraZareef said...

oklah tu kak yatie..kerja masing2 kan berbeza so mungkin die ade sebab sndiri kenapa die leh stress tuh..hehe..mcm saya pon samelah..nk kate tak stres langsung tu tklah..tp still gk nk bertahn ngan comp skang walhal 3 org budak yg masuk saing2 ngan sy sume dh selamt resign dah..huhu