BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 19 February 2009

I'm a bad wife!

Malam semalam rasa bersalah gila!!!!!

Biasanya balik kerja lepas mandi2 aku akan layan Naufal sampai dia tertido...biasanya by 9.30pm dia dah keletihan dan tertido. Tapi semalam tah mcm mana kul 8pm dia dah belayar dulu....aku pun mengambil kesempatan tu utk buat kerja rumah sikit....lipat baju yg tertunggak sejak 3 hari...potong2 carrot, potato, sayur utk persiapan bubur Naufal esok pagi2...iron baju keja aku dan hubby utk mggu ni...

Sedar tak sedar jam dah pukul 11.30pm...hubby pun balik..yeyyy..yeyyy....

Soalan pertama dia tanya, "Ayg masak apa hari ni?!"

Oppppsssss..aku terkedu sebab AKU TAK MASAK!!!!

(Aku memang jarang masak during weekdays yang hubby kerja malam atau petang sebab biasanya sampai rumah dari office dah lebih kurang 7.30pm...by that time memang dah flat sangat. Kalau dia kerja pagi baru aku akan masak coz dia akan tolong sama.)

Tah mcm mana aku boleh terlupa yg aku janji nak masak hari ni (masa kat office terasa mcm kurang letih sbb tak bnyk kerja sgt..tu yg berani janji). Si Mr Hubby ni punya bersemangat nak makan masakan aku yg jarang2 dapat dia rasa during weekdays, telah menahan dirinya dari makan kat kantin kilang takut nanti dah kekenyangan...walaupun dia tengah lapor gila masa tu....rupa2nya bini dia yang terchenta ni tak masak....arrrrrggghhhhh....kesiannya!!!!!

Last2 aku buatkan dia megi aje...tu pun mata aku dah bergenang2 sebab rasa bersalah yg amat...

Maafkan ayang abang...I'm such a bad wife!

7 comments:

maya amir said...

wakakak.. jgn berjanji ye..kahkahakah... nape aku rase lawak weyh.. camne leh terlupe? abih ko mkn ape? sorry2.. sian nazir tau.. babap sket cik yatie jay nih.. heheh

YatieJay said...

Maya,
U shud see his face masa aku cakap aku tak masak...terkejut+frust! Aku mmg rasa bersalah tak hilang lagi hari ni....Weekend ni kena masak spesel sikit utk "ganti" balik..hehee....

siti noriza saleh said...

kak ti, masak time weekend je ker? nanti top up balik masak yg best2 time kilang shut down nanti tau...bolh minta ngn siti respi..siti carikan yg best punyer...

YatieJay said...

Siti,
Ha'ah...masak time weekend je...weekdays kadang2 aje kalau kebetulan sampai awal dan tak letih sangat...Nazir pun tak kisah sbb kitaorg tak berapa makan malam...Kalau lapar gak kitaorg akan keluar ngeteh....

siti noriza saleh said...

he hhe..tak pun kak ti, sitikasi tips ckt...dlm peti sejuk, make sure ada lada yg dah dibled, bwg merah, putih n ikan blis yg dah siap blned..bnda tu x basi punyer.tapi kena dlm bkas bertutup...agak2 nak mask emergency, snng je...sbb,zam mmg kkdg dtg angin dia, nak mee hoon goreng mmlm buta,,,.senang keje kita..yg penting, perut husbnd kena jaga..he he he...

maya amir said...

so..ape spesel ko masak yatie? heheh..

Anonymous said...

uhuhuhuhu...sy pon pelik cane leh lupe??cane nak jadi supermom??
aduhai.. pastikan jgn berulang..