BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday 4 February 2009

Dilema Noly

Aku kesian kat adik aku ni.....sejak bersalin hari tu hari2 dia menangis memendam rasa pada husband and FIL dia.......

Mana taknya, sehari lepas bersalin dia dengar cerita yg MIL dia bising2 kenapa takleh tahan lama sikit supaya dapat bersalin normal...ni tak pasal2 anak dia kena bayar lebih sebab nak tanggung cost operation (yang jejak RM7k!). Apa MIL dia tu tak pikir ke.....cakap macam tak pernah beranak lak...In fact, Noly dah cuba bertahan bila doktor tanya whether dia nak operate atau tak.....3 jam menunggu bukaan 8cm aje....siapa yg boleh tahan? Cakap senang laaaa....

To make things worse, husband dia lak tak support dia. Lagi mengungkit ada la....siap mintak adik aku ni share bill hospital. Adik aku tu nak bayor guna apa, dah tentu dia tak keja....husband dia gak yang tak bagi keja.....

Tengah pening2 memikirkan pasal bill hospital, tup2 husband dia beli keta baru!??!! Tu takpe lagi...dia beli tanpa berbincang dengan adik aku ni....sedangkan diarog dah ada kereta kancil (adik aku punya tapi husband dia sambung bayar since adik aku dah berhenti kerja). Beli MPV lak tu....dulu pernah berura2 nak beli Persona.....tapi ni dah jadik lain lak. Adik aku kata mungkin dia termakan kata2 parents dia suruh beli MPV so that kalau diaorg datang Melaka senang dan selesa sikit nak bawak diaorg berjalan. Bil hospital berkira, beli keta ok lak???!!!

Tak paham lah aku dengan FIL adik aku ni.....

Membuatkan aku bersyukur sangat dapat mak mertua dan FIL yang sangat cool dan baik.....tapi aku yang tak reti nak appreciate....heheeee....

Aku harap sangat adik aku ni boleh bertahan dan sabar dengan dugaan hidup berumah tangga ni....Baru je sambut 1st anniversary, dah mcm2 dugaan dia kena hadapi.....

3 comments:

Anonymous said...

ini risiko bila kita dah kwinkan?....my In Law, semua bebaik belaka...tapi, ada certain part yg x leh nak accept...tapi, bab bill operate tu yg x tahn tu..nasib baik siti keja..dan jgn tak caya kak ti,smpai la ni, siti tak abis byr lagi...hu hu hu....

maya amir said...

weyhh..aku dh bace kat blog ko nih..heheh.. ok2 mmg gitu kan kerenah PIL.. memacam hal.. kene byk2 sabar ckp ngan adik ko.. die pantang umah mak ko ek skang..

YatieJay said...

Maya,
Ha'ah...kat umah mak aku tapi umah PIL dia satu jalan yg sama...sekangkang kera aje...tapi mak aku pun dah rasa tak syok kat depa tu....suasana tegang aje skrg ni....