BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 28 December 2010

Acara gift exchange kat opis

Last week department aku buat Gift Exchange sempena hari natal bulan ni. Macam kat company sebelum ni gak, setiap orang akan contribute beli barang berharga between RM15~Rm25. Sampul kasik cantik2 tapi takyah letak nama. Pastu akan diletak number kat setiap hadiah. Pada hari gift exchange tu, setiap orang akan cabut satu nombor. Mana nombor yang match kat hadiah...dialah dapat hadiah tu. Nasib-nasiblah kan siapa dapat hadiah best dan siapa dapat yang tak best.


Antara decorations hari tu...

Yang untung siapa beli hadiah paling murah (RM15) tapi in return dia 'tercabut' hadiah yang best dan paling mahal (RM25). Aku belikan scented candles berupa coklat...cantik gak dah siap ada ribbon warna gold lagi. Meriah jugak hari tu....siap ada makan2 jajan bagai. Moh layan gambar :

Yang warna merah tu hadiah yg aku dapat.
Biskut tu hadiah dari 'Quality Life Club'. Semua orang dapat.

Posing sikit...hihiiii...

Ni lah isi dalam kotak tu. Boleh la buat hiasan meja kat opis ni.
Ni sebenarnya alarm clock, tapi since bunyi alarm dia kecik sikit dari
bunyi kentut aku, buat hiasan dah laaa....

Lepas dah cabut2 no dan amik hadiah masing-masing, ada acara makan sikit. Alaaaa, tak berat pun sekadar makanan ringan. Antara gambar2 yang sempat diambil hari tu:



Kat atas yang berbaju kuning ni boss aku. Kecik dan comel je orangnya. Sporting lak tu. Berbeza sungguh dengan boss-boss sebelum ni. Oh ya, kat opis baru yang ni pembahagian kaum dan jantina adalah sama rata. Even for the bosses. So memang takde sangat timbul isu berat sebelah dalam hal2 yang berkaitan. Harap2 observation aku ni betullah, maklumlah baru 2 bulan kat sini mungkin aku tak nampak lagi keadaan sebenar politik kat sini. Mintak dijauhkan laaaa...

Itu saja. Entry ni dah lama terperap dalam draft. Thanks to entry puan Maya, aku baru teringat nak publish.

p/s : Duduk kat negara yang berbilang bangsa, nak tak nak sedikit sebanyak kita akan 'tercelebrate' gak perayaan diaorang. Semuanya bergantung kepada niat kita. Personally aku tak rasa benda ni salah. Pegangan agama aku tetap sama dan kuat walaupun dah beberapa kali join gift exchange activity ni dari dua tempat kerja yang berbeza.

5 comments:

Lily@MamaZaraZareef said...

Menarik jugak ade acara2 mcm ni kan..utk suka2 staf opis..kitorng kat comp jepun ni bukan stakat krismas..majlis sambutan hari raya pon takde tau...sadis tak..huuuu

maya amir said...

makan jajan jek ke beb? heheh..company aku kalau tadek nasi beriani leh terbalik dunia..hehhe..btw, syok kan feeling dpt hadiah...hehehe

YatieJay said...

Lily,
Sadisnyaaaaa.... Tapi kalau sepakat, boleh bincang dengan boss at least buat untuk department atau combine dengan department lain. Untuk makan2 ringan tu, sorang contribute RM5/RM10 sebulan buat Quality Life Club mcm kita org.

Maya,
Company belanja KFC aje sehari sebelum christmas eve. Bukan bryani tapi.... Tapi chinese memg suka nasi briyani/minyak ni kan?

Cinda... said...

wah!!.. walaupon x nmpak gambo ..nak gak komen .. hehhehe
tu arr.. asben bising gak bile ajak p beli adiah, dia kt mane leh sambut krismas, agi pulak diorg cakap Christmas & New Year Lunch agi tok sambutan kali ni, xdepon cakap presents exchange cam tahun sebelum nie... tp kite niat.. p sebb ada makan free.. so p je.. rezki jgn ditolak ..hahahhaha .. :D

YatieJay said...

Cinda,
Yg penting kita meramaikan majlis dan buat2 kasik meriah....dan part makan tu pun akak setuju.