BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday 23 June 2010

Nama-nama pelik yang aku pernah jumpa

Nature kerja aku adalah kena banyak berurusan dengan supplier. Most of the suppliers adalah dari Singapore dan China. Hanya sedikit aje dari US dan UK (sebab tu agaknya English aku pun di tahap sekolah menengah aje *alasan*)

Mostly nama-nama pelik yang aku encounter adalah dari China. Tak percaya? Tengok ni :

Violin Tan (kau ingat kau ni viola ke?!)
Bamboo Xu (habislah kau jadik makanan panda!)
Candy Guo (manis la tu konon?)
Perfume Lai (busuk sangat kot? Sampai perlu letak nama mcm ni)
Leaf Xiao (Kalau bamboo jadik makanan panda, kau jadi makanan kambing laaaa)
Bush Zhao (apa yg bushy tu agaknya ye?! Mwahahaaa...)

Hmmm..gigih aku mengingatkan nama-nama ni semua.
Jahat kan aku ni sebab gelakkan nama orang? Tapi nama-nama mereka yg di atas ni semua dari China. So, takpe kot?

8 comments:

siti noriza saleh said...

kak ti, make sure entry ni x de org cina bacer tau...ha ha ha

YatieJay said...

Siti,
Tak risau laaa...sebab nama2 tu orang dari China....bukan org cina malaysia sini....

Lily@MamaZaraZareef said...

hehehe..mmg unik2 name tuh..mcm name gelaran pon ade kan..perfumelah, bamboo lah, leaf lah..ehehehe

Aku Bukan Bidadari said...

ekekek.. perfume tu yg x leh tahan tu kan.. hehehe, abih akak kalo ckp telephone ngan dia panggey apa? ms perfume?? or kalo htr email? dear ms perfume? hehehehe

maya amir said...

kekekek.. aku mmg slalu gelakkan nama2 yg konon2 nak jadik omputih ni..aku penah jumpe nama casper.. tak ke tu hantu casper yg comel tu..hahahah

Mummy Dasy said...

hahaha...takpe kot kak untuk suke2..

Cinda... said...

akak.. ada 1 agi.. Pone Chiau Yeng
cam mencarut plak sy rasa... hehehhe

YatieJay said...

Lily,
Banyak unsur2 semulajadi kan? Heheee..

Tiara,
Buat masa ni tak cakap kat phone lagi...email aje. Ha'ah, akak start dgn Dear Perfume. Ikutkan hati nak je tanya, are you Dior or Hugo Boss? Hahaaa.....

Maya,
Mesti comel tu....takpun perasan comel! ; )

MD,
Ha'ah....just utk suka2. Bukan selalu dpt jumpa nama2 pelik mcm ni kan?

Linda,
Syyyyy....budak dept kita tu!