BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 8 June 2010

Aku Rasa Ada Konspirasi Kat Opis Ni...


Kenapa aku cakap mcm tu?

Tahun lepas masa aku mula blogging, sempat merasa 3 bulan je. Lepas tu company ni start block internet. Mula-mula dia block benda2 macam Friendster, fb (ni memang patut pun...sebab ramai nooo yg "on" fb 8jam sehari kat opis..heheee..sorry kalau ada yg terasa) dan tak lupa jugak blogger. Wah..menggelupur jugak aku bila datang gian nak update blog, pulak masa tu takde notebook lagi. Tapi aku masih bernasib baik sebab masih boleh blog hopping dan tinggalkan komen kat blog-blog favourite aku. At least, taklah putus terus silaturrahim tu.

Bila aku dah ada notebook, barulah aku boleh update entry di malam hari kat rumah dan balas komen2 kat office waktu lunch atau kalau dapat curi2 masa bukak blog sambil buat kerja. Dalam masa yg sama aku buat kunjungan balas serta blog hopping. So, walaupun aku takleh update blog aku masih boleh menjenguk blog lain. Ni semua berlanjutan selama setahun.

TETAPI!

To my horror...minggu lepas aku langsung takleh bukak blogspot kat opis! Kejamnya diaorg niiii....sampai hati buat aku mcm ni. Terasa sangat mcm katak di bawah tempurung. Bukannya aku dok bukak 8jam sehari pun. Dan bukannya menjejaskan prestasi kerja aku pun...sedih bila aku tak dapat bukak blog kawan2 lain tauuuuu...

Sebab tulah aku kata company ni ada conspirasy supaya aku tak jadik active blogger. Memang sampai bila-bila pun aku takleh jadik blogger tegar....(pasrah dah ni)

Nak harapkan aku online waktu malam masa weekdays memang agak payah unless aku tak lipat kain, tak basuh pinggan dan tak buat kerja rumah yg lain. Tu tak kira lagi nak tunggu Naufal tido dah kul 9 lebih, kalau tak memang takde chance lah aku nak bukak blog aku ni. Asyik mintak bukak youtube nak tengok idola dia si Ultraman Cosmos.

So, mulai korang baca entry ni aku dah susah sket nak buat kunjungan balas ke blog korang. Tapi bila ada masa terluang, aku mesti dan pasti akan berkunjung ke blog korang..huhuuu...Harap2 silaturrahim akan terus terjalin...

p/s : takkan nak angkut laptop gi keja tetiap hari? Ngalahkan manager lak..hehee.........

4 comments:

Aku Bukan Bidadari said...

On FB 8 jam sehari.. terasa i youu. hahahahaha..

kak, cuba try kat google reader
dari situ leh bca, tiara bc blog dri gogle reader

Cinda... said...

konspirasi... hehehe... sy bole kenape eh??sampai dgr radio & donlod lagu pon bole.. hehehehe

YatieJay said...

Tiara,
Ehh..terasa ke? Akak tak maksudkan readers blog ni. Org lain la...hehee...

Google reader memg boleh, tapi takleh nak komen balik kan? Hilanglah nikmatnya...

Cinda,
Hampeh!

maya amir said...

aku punye lagiklaa byk konspirasi..depa pakat2 konspirasi dgn virus.. disebabkan kiasu punye pasal..abis sume takleh bukak internet.. yg boleh site gomen jek ek? ni ape kess?? aku terpaksa menggigihkan diri angkut laptop..bior mcm bos..kekekekke