BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 17 May 2010

Siri Bercakap Dengan Blog


Mari ikuti siri Bercakap Dengan Jin Blog di bawah....heheee....


Blog : Tuan tanah....dimana kau wahai tuan tanaaaahh....Dah dekat sebulan aku tak jumpa kau ni...

Tuan Tanah : Aku ada....seminggu sekali aku pasti log in. Tapi aku gunakan kau sebagai perantara nak masuk blog list aku saja. Hari bekerja aku dah tak boleh blog hopping lagi sebab terlalu bizi. Weekend aje aku ada masa nak blogging itupun aku prefer membaca tanpa komen. Mood utk menulis tadak mari laaaa.....

Blog : Tapi kenapa?! Tuan Tanah tau tak...saya malu dengan blog2 lain?!!! Blog lain, tuan tanah mereka hari2 datang dan update mereka. Tuan Tanah dah lupakah? Dah lupakah janji pada aku nak update aku at least seminggu sekali? Seminggu sekali pun susah ke ha?!?! Aku bukan mintak update hari2 mcm blog lain.....huhuuu...Sampai hati Tuan Tanah membiarkan aku busuk dan berdaki tanpa maintenance! Aku benchi sama kamu.....

Tuan Tanah : Bukan tak nak update, tolong lah faham situasi aku. Balik kerja aku dah penat sangat. Aku dah habis tenaga buat kerja2 kat office tu. Mana dengan nak travel dekat 100km setiap hari pergi balik kerja lagi. Penat tau tak....Selalunya kalau aku tidurkan Naufal sekitar 9pm , dengan aku-aku sekali belayar...hehee...Kononnya nanti nak bangun kul 4am utk lipat baju sambil2 bukak internet tapi mcm biasalah (zaman study dulu selalu mcm ni gak), bila kul 4am secara ajaibnya alarm tak berbunyi pulak! Keadaan adalah lebih worse kalau hubby pun kerja syif pagi sebab dia hanya tolong buat kerja rumah kalau dia kerja malam saja...

Blog : Cuba Tuan Tanah tanya mcm mana org lain boleh lakukannya. Macam mana blog diaorg berupdate selalu.....entry menarik2 belaka pulak tu! Adakah kerana life mereka lebih menarik dari life Tuan Tanah yang mundane itu? Macam mana diaorg manage masa?

Tuan Tanah : Hmmmm...bukan pasal life menarik atau tidak, bukan pasal time management yg bagus. Pokok pangkalnya adalah "hendak seribu daya, tak nak seribu dalih"....aku ni yg banyak sangat dalih sekarang ni.....Mesti berubah ni....mesti!

Blog : (sambil buat muka boring yg max).....dah dua belas kali aku dengar tuan tanah cakap mcm tu....nak berubah kononnnn...kalau mcm ni gayanya, takyah mimpilah letak nuffnang tu!


p/s : Seriously, kenapa aku dah tak teruja mcm dulu nak blogging? Adakah kerana aku rasakan 24jam sehari pemberian Allah tak cukup? Setiap masa yg terluang yg sangat sedikit itu aku prefer buat something else rather than bukak blog....Banyak betul aku dah terlepas selama sebulan ni : Lily kena pukau dan rompak, anak2 Maya kena H1N1, atok Hernee meninggal, owwhhhh....ada kes saman menyaman sesama blogger jugak...As for me, aku terlepas update pasal Birthday aku and hubby...terlepas update balik penang secara emergency....terlepas udpate pasal Naufal demam nak tumbuh gigi. Isy, dah lari betul dari tujuan asal aku create blog ni which is nak jot down the memories supaya dapa baca balik bila dah tua2 atau masa Naufal dah besar nanti....

Jelesnya aku tengok korang yg ada masa dan banyak pulak ideanya utk update...

6 comments:

Hernee Nazir said...

hehehe..gelak bace dialog blog ngn tuan tanah ni..hehehe..

take ur time kak..nti mood berblogging smpai update rjin2..

akk wat auto publish la..wat time weekend ke..hehehe..pndai je nk ajr org..

eim said...

hahaha lawaklah dialoog tuan tanah ngan blog nii..takpe ambil masa lagii..jgn paksa diri

Lily@MamaZaraZareef said...

Harap k yatie cpt2 dpt mood berblogging semula..ehehehe..sy pon kdg2 kalau diikutkan tk smpat nk mengupdate. tp now tgh zaman 'addict' blog makanye sanggup jugak curi masa menaip. tk dapat kat opis, stay up menaip kat umah..kekekke

maya amir said...

tuan tanah.. saya rasa tuan tanah pun menghadapi sindrom lemau sedunia.. mcm saya..saya kene ni, mesti momentum lari..bile momentum lari, idea pun tanak dtg..bile idea tanak dtg, blog pun jadik sepi..bile blog jadik sepi, terus tadek mood nak update blog, bile tadek mood..blog pun bla bla bla bla... urghhh aku pun tgh lari mood nih...

Syahida said...

yatie, bak kata maya..sindrom lemau ni boleh menjangkit kat sape2 aje...tuan tanah jangan risau ye...just go with the flow...no pressure...time2 lemau tu, buat entry simple2 je...hehe *cam bagus je nasihat kat orang...sendiri pon mau ingat juga* :-)

YatieJay said...

Terima kasih atas kata2 perangsang korang semua....harap2 mood blogging ni cepat2 sikit datang semula. Takut gak jadi hangat2 tahi ayam mcm blog yg first dulu. Apa nama blog pun dah lupa...heheee...

Hernee,
Pernah gak buat auto publish, tapi takde bila dah ngadap laptop hari2 minggu takde idea lak nak berkarya (cewah...berkarya konon!)

iem,
Terima kasih coz masih sudi jengah blog akak

Lily,
Pas balik kerja bila Naufal dah tido teringin gak nak online tapi malas betul nak bukak laptop tu...

Maya,
Boleh buat lagu lah komen kau tu...mcm lagu bangau oh bangau tu...heheee...

Syahida,
Simple mcm mana tu ye? Tapi saya tengok Syahida punya entry menarik2 je selalunya. Ni mesti blm kena sindorm lemau lagi ni....