BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 15 April 2010

RM100 ku terbang melayang!

Semalam aku terpaksa amik half day. Ni semua gara-gara 'kegatalan' tangan Muhammad Naufal.

Biasanya pagi-pagi aku akan bersiap dulu. Dah ready baru aku tukar pampers Naufal dan kejut dia untuk dihantar ke taska. Sebab kalau dia bangun sekali, alamatnya jadi lambatlah nanti. Sedang aku sibuk bersiap nak pergi kerja, tiba2 aku dengar suara Naufal memanggil aku dari dalam bilik..."Ummi...Mi...Patah! Patah! Patah!". Aikkk?! Cepatnya dia bangun. Apa pulak yg patah tu? Hati aku dah tak sedap...cepat2 masuk bilik.

Dia nampak je aku, terus tunjuk spec aku yang dah patah. "Mi...patah! NAUFAL BUAT"...tu diaaaa, confession of a shopaholic yang sangat tulus ikhlas dan jujur. Haruskah aku marah setelah dia memang mengaku buat?! Itu lebih bagus daripada buat pastu sembunyikan dan buat2 tak tau kan? Tapi....dia tau tak apa yang dia buat tu salah?

Inilah bahan bukti kes

Encik nazir kata jangan marah dia. Sebab aku yang cuai letak bersepah2 dan memudahkan dia capai spec tu. Tapi tadi aku tengok dia tengah tido...nyenyak pulak tu! Mana nak sangka celik mata je terus buat 'projek senyap aka patahkan spec ummi'! Huhuuuu.....tapi aku memang tak sampai hati nak marah dia di saat2 nak hantar dia ke taska. Nanti tak pasal2 sepanjang perjalanan ke office aku akan rasa sedih dan bersalah.

Yang tertuduh (baru potong rambut!)

Nak tak nak terpaksa pergi jugak kerja memakai glasses sebelah kaki saja. Senget dan tak selesa. Sampai je kat office aku terus apply half day sebab nak gi kedai utk betulkan. Sementara tu aku pakai selotape utk put it in place.....ok jugak utk sementara, takde siapa perasan kecacatannya.

TAPI......sampai kat kedai katanya takleh dibetulkan sebab yg patah adalah sambungannya, bukan screwnya. The only way adalah tukar bingkai baru. Disebabkan aku punya cermin masih baru (baru tukar 4 bulan lepas - juga disebabkan mamat kecik tu), kenalah RM100. Takmo aku carik yg mahal2....buatnya Naufal patahkan lagi memang nangis lah gamaknya. Itupun terasa betul 'kepayahan' masa nak bayar duit tu....sayang ooooiiiii bajet dah lari RM100. Dah la awal bulan hari tu kena RM700 utk tukar bearing dan tayar keta. Sib baik encik nazir pun ada menyumbangkan sikit wlpn itu adalah kereta aku.

Nampaknya kena berjimat sikit sementara nak tunggu gaji which is another 2 looooongggg week to go!

*sob* *sob*......


(this entry is scheduled)

9 comments:

Lily@MamaZaraZareef said...

hehe..siannya akak..tk pasal2 kena buat bingkai baru yek..yg paling kalakar leh plak naufal mengaku salah ngan semangatnye..tp okla jugak..sekurang2nye sejuk ati sket bile anak dh ngaku gitu kan..=p

ibu_Arifa said...

pandainyer Naufal encem ni mengaku dia buat.. anak saya pun selalu men'target kan spec mata saya.. kalo saya baring2, sambil menyusukan dia (nk kasi dia tido) saya selalu buka spack..tp bila dia xmo tidor..sure dia selak2 bantal cari spack saya.. sambil ckp.."mana?..mana?" kalo terjumpa " siap angkat tangan" sebut "yey!! yey!! lagi tuh.. saje jer nak kasi kita geram.

tp setakat ni, dalila baru buat cermin tertanggal jer..lum sampai patah lagi..

Cinda... said...

hahaha.. comel gak akak pakai spek senget2 semlm tu.. haha :p

Hernee Nazir said...

alahai siannye..kte bru plan nk tukar spec gak ni..dh berjerebu dh cerminnye..

naufal pndai wat muke x bsalah aeh..hehehe

rynas said...

salam ziarah..ala ciannyer dia kena beli spec baru.tapi kan bila bdk2 rosakkan brg tk sampai hati nak marahlan sebab bisanya kita yg cuai. saya baru2 ni blender rosak sebab anak buat main. tapi salah saya juga masa dia main kita biarkan jer

maya amir said...

beb..mase danial kecit, aku rase lebih 3x kot aku asek kene tukar spects.. sadisss sungguh.. tapi mmg betul pun, kite yg adult ni kene be more careful, jgn letak merata..mslhnye, penah dlm pada danial yg patahkan, encik arjoo pun penah terduduk atas spects aku sampai patah..aku pun penah tertido bersama2 spects dan patah..uwaaaaa... skang sgt menyesal pakai spects sbb aku pakai spects kerana kegatalan aku utk nmpk genius kononnnn..huhu

YatieJay said...

Lily,
Ha'ah...pengakuan ikhlas yg penuh berani bisa buat hati umminya cair.

ibu_arifa,
Budak2 ni...yg kita tak kasik la paling dia "target". Yg terlarang itukan godaan? heheee....

Cinda,
Comel eh? Kena pakai mcm tu selalulaaa...

Hernee,
Akak baru jek tukar 4 bulan lepas, patah sebab naufal gak...huhuhhh...

Rynas,
Terima kasih sudi singgah. Betul tu, kecuaian kita reason utama ia rosak. Takkan nak marah dia lak, kan?

Maya,
Kau pakai spec sebab nak kelihatan genius?! Tapi kau memg dah sedia genius pun...(bila memg betul kena pakai sebab rabun, sibuk pakai CL lak....sama la kita...)

Syahida said...

yatie, bole geng dgn abg abil la naufal ni...dah berkoyan2 spek dipatahkannya...spek orang pulak tu..huhuhu

♥MAMASYAZA♥ said...

baca n3 ni teringat diri sendiri. spek akak pun penah patah tp bukan gara anak2, tp gara2 tuan empunya spek tu, letak merata2, puas mencari..dah la rabun...last2 terpijak...susah sebenarnya pakai spek kan...rosak spek..rasa gelap dunia...nak pakai lens..rasa takut...anyway salam perkenalan, singgah ziarah dipagi hari