BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 8 April 2010

Alkisah Ferrari atas lori

Pagi semalam aku gi kerja macam biasa. Perjalanan yang terlalu rutin dan membosankan, hampir sama setiap hari since August 2007 aku kerja kat area PTP, Gelang Patah (except ada satu hari aku terbuat drift kat selekoh highway akibat jalan licin kerana baru lepas hujan).

Tengah aku melayan perasaan sambil dengar radio buat pengumuman gempa bumi kat Sumatera, tetiba aku nampak ni :

Teruja mak, nyah! Bukan selalu nampak kereta Ferrari baru nak dihantar kepada customernya. Aku suspect keta ni nak dihantar ke Singapore via 2nd link highway.

Sebenarnya kerap gak aku 'terserempak' dgn kereta mewah2 macam ni sama ada on the way pergi atau balik kerja. Ada sekali tu, Lamborghini berentap dengan Porsche Carrera GT. Berdesuppppp dia lalu tepi Kak Kelly aku....sib baik tak melayang keluar dari highway tu, maklumlah siapalah aku!

Inilah Porsche Carrera yg aku maksudkan....
(pic : googled)


Kalau takat konvoi Porsche tu dah lali tengok (tengok ajelah....). Semuanya kereta Singapore yg pastinya. Pastu masing2 bawak keta macam tak hormat undang2 Malaysia. Taulah dah kaya, pastu saman yg diaorg dapat in Ringgit Malaysia pulak tu. Silap2 macam bayar harga petrol dari Melaka ke Singapore aje....tu yang macam takde effect agaknya. Patutnya kadar saman kena disesuaikan dengan cc kereta dan kerakyatan pemandu tu. Ni tak, kalau kelisa bawak melebihi 120km/j samannya sama aje dengan Ferrari Singapore bawak 200km/j. Adil ke?!?!!

Apa-apapun entry aku kali ni agak rojak dan merapu. Mood berblog hilang kejap.

p/s : Sabtu ni ada exam permohonan jawatan Pegawai Kastam dan Pegawai Imigresen (ambik utk kali ke-6). Nak sangat lulus, tapi usaha hanya 30%...

6 comments:

Elyn Sani said...

bukan ferrari tu rosak ke?? ekekekek sentap kang owner ferrari tu baca kang.

i pernah tgk konvoi ferrai berpuluh2 bijik kat hway putrajaya. siap benti tepi jalan sebab mcm pi tgk F1 bunyik enjin nyer. muahah nmpk sgt kejakunan kami ni!!

Pija Madzlan said...

pss..mcm mana nak sukat paras usaha..boleh tau 30% lagi :P

ibu_Arifa said...

tu lah ..mcm rosak jer tu..hihihi.
Kak Yati ada exam SPA ker? good luck yer..moga2 lepas lah kan

ps; ada kawan blog kita kalo xsilap keje kastam gak..yg anak dia nama sama dgn naufal gak tu..hihihi mcm leh mintak tip jer kan..

Aku Bukan Bidadari said...

KAk, jgn hilang mood berblogging lagii lama2.. nnti jd mcm hari thu

YatieJay said...

Elyn,
Fuhhh....bestnya jumpa konvoi Ferrari. Bukan selalu dapat jumpa!

Sitisifir,
Yg sebetulnya 0% (takde usaha apa pun lagi), 30% tu nak kasik sedap ati je...heheee...

ibu_arifa,
Errr...dulu dia ada gak dlm blog list akak, tapi akak dah remove sebab nampak mcm tak berupdate sangat. Teruk kan akak ni?!

Tiara,
Takde mood blogging sebab bnyk sgt masalah kerja ditambah lagi risau memikirkan zero preparation for exam sabtu ni. Lepas ni ok kot..

Hernee Nazir said...

alamak tlmbt nk wish gud luck..