BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 21 December 2009

Beg Sakti

Pernahkah anda mengalami situasi ini :

"Anda tengah drive di satu jalan yang sibuk, banyak kereta dan tak lupa jugak mat2 moto yg suka nyelit2. Tetiba handphone yg kat dalam handbag berbunyi. Mula-mula tu anda just ignore sebab tengah drive tapi bila dah masuk kali kedua call tu masuk anda pun kelam kabut capai handbag dan meraba2 carik handphone tu sambil tangan sebelah lagi teruskan drive dan mata tengok jalan. Masalahnya, puas anda meraba dalam bag tapi tak jumpa2 handphone tu. Tapi anda memang pasti 100% yang handphone tu memang ada dalam bag! Lepas tu anda berhenti tepi/atau mungkin dah sampai rumah dan carik semula handphone....jumpa pulak! Bengang tak?!"

Ok, situasi di atas selalu dialami oleh aku. Memang selalunya bila dalam keadaan mcm tu, kebetulan pulak adalah call dari boss yang selalunya akan kata aku purposely tak nak angkat call tu (well, aku admit kekadang memang SENGAJA tak angkat - gile ke kalau hari cuti pun carik aku?!) Bila keadaan mcm tu terjadik aku mesti berazam dalam hati nak kemaskini semula handbag aku yang sangatlah unorganized.

Dulu2 sebelum ada anak dan especially sebelum kawin, handbag2 aku kecik2 dan comel2 sekadar muat handphone, purse, lipstick and compact powder. Sekarang, handbag aku besar dan kalau boleh semua benda aku nak bawak. Sila compare kedua2 bag di bawah :


DULU


SEKARANG

Nampak tak perbezaan saiz beg? Dan nak tengok apa aku sumbat dalam beg putih ni?


(sila puji kegigihan saya menyusun isi bag ni)

So....korang pasti dapat meneka kenapa aku asyik tak jumpa handphone saya kan? Macam2 disumbat...itu belum lagi ada certain days aku letak pampers Naufal, botol susu dia lagi...Memang serabut!

Tapi kalau diamati semula isi2 kat atas tu, banyak benda yang tak sepatutnya berada dalam beg tu contohnya charger, sampul duit raya dan wet tissue dari Damai Seafood. Nampak sangat aku ni seorang yang unorganize orangnya...hehee...

p/s : dah macam entry buka pekung di dada lak....


[ini scheduled entry]

6 comments:

Elyn Sani said...

pernah pernah...... hangin tul itu time ekekeke.

so skang ni kalo i masuk je kete terus cr henpon selit kat peha. kalo org call tak la jenuh nk carik heheh

Lily@MamaZaraZareef said...

sama la kite kak..sejak ade anak ni target beli beg yg besar2. syaratnye leh masuk brg2 persendirian + pampers anak, botol susu, tisu basahn kdg2 gaun sehelai pon muat dlm tu..heheheh

nway, klu dlm keta, nset mmg kena letak luar siap2. sng nak cari kalau tetibe ade call..=p

izzahazfar said...

tak nak komen pasal handpon..tp komen pasal beg akak..hahhaha..meh tengok beg zah...lagi mcm2 ade..segala mak nenek punyer resit dan lain-lain...BP susu...sib baik botol susu letak dlm cooler beg..kalau tak...ntah la...huhuu..

kak..teringin buat entry ttg ni..tp tak sempat..bz manjang..hahahha

maya amir said...

sama entry kite..hahaha... arjoo penah ckp beg aku mcm hutan, pening die nak carik brg, byk sgt compartment and aku lak letak sini sinun... sbb tu kalau jln dgn arjoo die tak kasik aku bawak beg..rimas die ckp.. pastu aku lak ikut mood, kdg2 aku bwk knapsack jek, kdg2 bwk handbag, kdg2 bwk bag selimpang jek.. isi kat dlm tu pun ikut mood..kdg2 mcm satu isi umah pun nak bwk,..kadang2 hanya purse & hp jek:)

BabyIntan said...

Muah ha ha...sama je lah kita. Bila dah jadi mak2 nie, ntah apa2 yg ada dlm handbeg tu...ekeke.

Tu yg skrg nie, Intan buat dua beg kalo keluar jenjalan...satu my bag dan satu lagi arissa nya beg so that takde dah lah penuh je my handbeg ngan brg dia :D

YatieJay said...

Elyn,
Kalau teringat nak amik memang selit kat peha gak..Jangan letak vibrate sudah la. Lain lak jadinya..hahaaa..

Lily,
Tapi beg baru yg Lily beli tu nampaknya takleh muat semua benda2 tu ; )

Izzahazfar,
Buatlah entry yg sama...leh akak tengok isi beg kau pulak!

Maya,
Aku rasa kau takat hutan khatulistiwa. Aku punya hutan Amazon sebab aku 10x lebih unorganized dari kau...hahahaa..

Intan,
Naufal pun ada beg gak, tapi Yatie bawak sekali kalau keluar jalan yg agak lama dan jauh. Kalau takat keluar 2-3 jam memg tak bawak laa...