BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 17 November 2009

Kenapa saya takde widget follower

Bagi menjawab soalan Lily kat entry aku yg ini, dan kebetulan lak Elyn pun ada post satu entry yg sangat menarik which also pointed on the "follower" issue, aku pun terpanggil utk buat entry ni.

Kenapa aku tak letak widget follower?

1. Aku cuma ada 4 follower (thanks pada yg sudi follow wlpn korang tak nampak widgetnya)

2. Kalau aku ramai follower, aku takut takleh nak langsaikan tanggunjawab utk jenguk blog
diaorg selalu. (Org sudi follow kita, rasa tak patut lak kalau tak jenguk dia) - Ceh! Macamlah ramai nooo orang nak follow blog aku ni..hahaaa.....

3. Aku ni bukan dikategorikan sebagai blogger tegar. Dapat update blog sekali seminggu pun dah cukup bagus. Kalau aku ramai follower@peminat, hampalah mereka tengok blog aku ni tak berupdate - again, ayat macam perasan orang ramai nak follow blog ni!

4. Bagi aku, fellow bloggers yg sudi listkan aku kat dia punya blog list pun dah cukup bagus utk
menunjukkan yg dia sudi nak berkawan dengan aku dan nak tau perkembangan/repekkan
aku.

5. Sepertimana in real life, aku sebenarnya lebih selesa berada dalam a small circle of friends.
Biar sikit kawan, tapi kawan yg kita ada tu berkualiti. Buat apa ramai kawan tapi majoriti dari
mereka cuma menyakitkan hati (dalam erti kata lain - toxic friends. I've come acrossed ramai
manusia mcm ni in real life). Statement ni mungkin ramai yg tak setuju, tapi nak buek camno...ahkak memang begini.

6. Lari dari tujuan asal aku start blogging which is just to ejoy reading other people's blog dan cari
hanya beberapa kawan untuk memeriahkan majlis....

Ni saja yg aku boleh fikirkan buat masa ni. Buat Lily, thanks sebab sudi nak follow akak. Agak2 nak follow akak gak, boleh aje walaupun widgetnya takde.

Dan untuk pengetahuan korang yang rajin komen kat blog aku ni (thanks lagi sekali), aku memang dah follow korang sejak dari komen korang yang first dulu. Memang kebiasaan aku mcm tu, follow orang dan letak dalam blog list tapi tak bagi tau....

Mak tak paksa korang ikut mak nyaaahhh....heheeee!

Akhir kata, andai entry ni buat anda kecil hati, marah atau tersinggung maaf jua ku pinta. Sedangkan lidah boleh tergigit, ngehngehngeeeehhhhh...

Happy blogging! : )

8 comments:

Elyn Sani said...

yup tak semestinyer kalo kite tak add follower tu kite tak baca kan.... aii lagik ske tgk dr link list. kat situ pun leh tau sapa yg updet heheheh

Cikpid said...

sy suke satu2 blog tu sbb citer menarik..cnth mcm blog akak ni..

susahnye kalo ltk widget follower tu kdg2 org bg msg.."i dh follow u..follow me back k?"
link pon sama..

for me laa..kite link blog yg kite suke..dh kalo x penah umur pon g blog tu tetibe suh link..hai susahlaa

eim said...

huhu lawaklah akak nii...tapi mmg tulpun tak semestinye kita tak add follower tu jadi kita bacakan...

YatieJay said...

Elyn,
Betul..betul...Tapi lain orang lain caranya kan? Mungkin ada yg prefer tengok kat dashboard.

Cikpid,
Apa yg menariknya kat blog akak ni dik oooii....caca merba je ceritanya. Update pun sekali sekala jek.

iem,
yup, kekadang sebab org tu kata "i dah follow u, u follow me back" mcm cikpid kata tu. Akak tak pernah kena mungkin sebab takde widget tu kot...heheee...

Hernee Nazir said...

oh bgtu rupenye..hehehe..

mmg btl pn kdg2 x smua yg follow kte n kte follow die kte smpat nk jengah smua blog dorg..

BabyIntan said...

Yup setuju sgt bab kawan biar sedikit but "berkualiti" ;)

Lily@MamaZaraZareef said...

Hee..thanx buat entry ni demi mnjawab soalan sy..=p

nway, mcm akak ckp, ada sstgh org lbih suka tgk update kat dashboard. sayela tu slh sorang drnye. kkdg, bile bloglist dh byk ni, tk prasan ade yg dh update entry. klu kat dashboard tu rase mcm clear sket..(bg sayela)

apepon, still selalu bc blog ni wlupon kkdg terlambat jengah (isu tk perasan entry tula..hehe). tp mcm mane cara yg akak cakap leh follow, evn tkde widget follower ek. tk reti laa..=p

YatieJay said...

Herne,
Betu...betul...betul....

Intan,
Bila dah ramai sangat, hasad dengki sesama kita ada je kan? Kat alam blog pun sama gak, tengok aje pengalaman intan sendiri. Ada je minah yg tak puas ati....

Lily,
Lily gi kat dashboard lily kan ada "reading list" pastu kat bawah tu ada "blogs i'm following" just add link blog ni kat situ....