BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday 25 October 2009

Positif Gastrik?!

Weekend ni adalah weekend yg paling tak best. Start dari hari Jumaat lepas, lepas citer Nur Kasih aku dah mula rasa sakit kepala yang sangat teruk. Nasib baik Naufal good boy tertidur sebelum kul 9pm lagi so lepas tengok citer Nur Kasih dan update blog seringkas boleh aku terus masuk tido. Tapi even masa aku tutup mata pun aku terasa kepala ni mcm nak pecah. Ditambah perut mula rasa senak dan pedih. Tak lama lepas tu rasa loya nak muntah.

Aku gagahkan diri dan cuba tido. Pukul 2.30am Naufal merengek so aku bangun utk buatkan susu. Sedang aku bancuh susu dia, tetiba jek aku rasa mcm nak muntah. Nasib baik sempat gak aku muntah di pintu jamban...heheee....Lepas aku kasik Naufal minum susu tetiba aku terasa mcm nak buang air besar...tanpa rasa sakit perut boleh cerryberry laks....Ditambah dengan muntah 2nd round.

Tak tahan punya pasal, aku sms encik husband yg kebetulan kerja malam. Dia balik jap (sib baik tempat keja dia dekat je dari rumah), pastu bawak aku gi klinik. Sekali lagi doktor sahkan aku kena gastrik. Oh ya, weekend yg lepas pun aku kena gak tapi blm sampai peringkat muntah2 dan CB.

Esok siangnya aku lepak je sepanjang hari...Naufal pulak makin bermaharajalela "mengemas" rumah. Aku hanya mampu memandang je, sebab nak angkat kaki pun tak larat inikan pulak nak mengemas rumah. Masak jauh sekali lah...encik husband beli nasi ayam pun aku tak berapa nak jamah sebab tak lalu. Aku makan sekadar mengalas perut sebab nak makan ubat.

Selama ni aku hanya tengok pengalaman adik dan mama aku kena gastrik. Tapi kali ni aku sendiri kena....baru tau seksanya. Harap2 lepas ni takkan kena lagi...tak sanggup rasanya nak melalui proses muntah2 tu. Teringat masa preggykan Naufal 1st trimester dulu....mak fobia laaaa....


p/s : hangpa jagan dok pikiaq bukan2 nooo...aku tak pregnant sebab aku tengah bendera nippon ni...heheee....

4 comments:

maya amir said...

ohhww.. memang perit kalau kene gastrik.. encik arjoo tak penah kena, skali kene thn lps, terguling2 die beh.. jaga makan ok?!

p/s : aku ade upload gmbr pengantin kat tmn tasek mutiara rini kat fp..check it out yeah:)

siti noriza saleh said...

hmmm, peh...siti yg sakit perut masa tu disbbkan angin tu, dah tak leh tahan....ni lagilah gastrik...peh, teringt masa kak ti kene senggugut kan....smpai tertonggeng...

eim said...

jaga diri key

BabyIntan said...

My MIL pon ada gastrik gak and mmg dia kata sakit giler kalo dia "menyerang"...so leh bygkan cam ne yatie kena.

Kesian kat yatie...kena kerapkan makan tau but sikit2 so that perut tak kosong sllu and tak kena gastrik. Pas tu kena jaga gak pemakanan yg kita amik ni kay dear :)

P/s: Intan pon lama gak tak mai ur "house" coz sibuk ngan giveway tu...he he. Takpe2, next time leh join bila2 intan buat lagik kay!